Warenkorb

Atenció plena, cos i comunicació: estudis i propostes sobre aprenentatge, discurs i pronúncia

Atenció plena, cos i comunicació: estudis i propostes sobre aprenentatge, discurs i pronúncia
-5% Rabatt. 20,00€
19,00€
Speichern 1,00€
  • Verlag GRAO
  • Schriftsteller AA. VV.
  • ISBN13 9788419788740
  • ISBN10 8419788740
  • Gegenstandsart Buch
  • Buchseiten 158
  • Jahr der Ausgabe 2024
  • Sprache Katalanisch
  • Bindung Gebunden

Atenció plena, cos i comunicació: estudis i propostes sobre aprenentatge, discurs i pronúncia

-5% Rabatt.   20,00€
19,00€
Speichern 1,00€
Klarna Neu! Jetzt kaufen und in 3 Raten zahlen.
Versand verfügbar. Erhalte es in 24 Stunden
Kostenlos innerhalb des spanischen Festlandes
Abholung in der Buchhandlung
Loading...
BizumGoogle Pay Apple PayVisaMastercardAmerican ExpressPaypal
Danke für den Einkauf in echten Buchhandlungen.

1. Els sistemes simbòlics: cervell, paraula, símbol. Cervell. Cervell i control de la informació. La singularitat de la ment humana. Un cervell corpori. Estructures i funcions cerebrals. Paraula. Llenguatge i paraula. Cervell i paraula. Paraula i silenci. Símbol. Les transcendències. Sistemes simbòlics. La paraula explica les transcendències. 2. Relacions entre cos, cervell i atenció plena: implicacions per a l´aprenentatge. Cinc reflexions prèvies. Cos i cervell. Els quatre afluents de la consciència. La cognició corporeïtzada. Cos i atenció plena: medit-acció. Quatre principis pedagògics bàsics de la medit-acció. Beneficis de la medit-acció. Postura, cervell i atenció plena. Respiració, cervell i atenció plena. Llengua, cervell i atenció plena. Habilitats i competències d´atenció plena. Observacions finals. 3. Experiència literària i lectura corporal. Una realitat suposadament incorpòria. Experiència i abstracció. Cos, percepció, atenció i experiència en un entorn educatiu. Potenciar la metacognició. Potenciar la multimodalitat. Potenciar la presencialitat. Desenvolupar l´atenció. L´aprenentatge i la lectura com a artesania. Una lectura encarnada. 4. Mètode d´olfacció que millora l´articulació i accelera els aprenentatges fonètics. Orígens. Respiració horitzontal. Olfacció horitzontal. MOD: mètode d´olfacció dissenyat©. Estimulació del trigemin i millora de l´articulació. Protocols amb el MOD per a l´aprenentatge i millora fonètica. Algunes conclusions obertes. 5. Pràctiques d´ATB ?awareness through the body (?despertar la consciència a través del cos´)? per a la millora de la comunicació empática. Complexitat de l´ésser humà. ATB ?awareness through the body (?despertar la consciència a través del cos´)? Presència i escolta per a una comunicació empàtica. Sensar el cos per expressar-se oralment. Sentir l´atenció com a sensació física en el cos. Pràctiques per sensar el cos abans i durant la parla i l´escolta. Pràctica 1. Percebre l´atenció com una sensació. Pràctica 2. Exploració amb escàner dels plans de l´ésser. Pràctica 3. Presència a través de la respiració. Observacions generals. 6. Ioga nidra: desvetllar l´escolta i la parla a l´aula. Per què el ioga a l´educació? 1. Yama. Treballar junts i millorar la relació amb els altres. Les arrels de l´arbre. 2. Niyama. Eliminar toxines i pensaments negatius. El tronc. 3. Asana. Adoptar una postura correcta. Les branques. 4. Pranayama. Respiració. Les fulles. 5. Pratyahara. Relaxació. L´escorça. 6. Dharana. Concentració. La saba. 7. Dhyana. Meditació. L´essència. Ioga nidra. Relaxació profunda per a una atenció plena. Per què el ioga nidra pot afavorir un aprenentatge tan complet i definitiu? Pràctica 1. Ioga nidra. Pràctica 2. Ioga nidra de la cara. Mirada final. 7. Ioga nidra i llengua oral a l´escola. Marc teòric. Ioga nidra a l´educació. Aplicació del ioga nidra en una proposta per millorar la llengua oral a l´escola. Metodologia. Sessions. Resultats de la intervenci&oActualment, les pràctiques d´atenció plena són una realitat a les aules i han resultat ser un modulador clau del processament cognitiu: permeten arribar a noves maneres de percebre les matèries, a distingir petites diferències entre idees, a crear noves categories de pensament, a focalitzar el pensament i a organitzar, planificar, prioritzar i processar millor la informació. En aquest volum es presenten diverses propostes que tenen l´atenció plena com a mitjà transdisciplinari per millorar la llengua oral, amb bases teòriques i investigacions sobre l´atenció plena i pràctiques de ioga, mindfulness, ATB i treball de l´olfacte aplicades a l´ensenyament.Clara Castellà Clavaguera. Comunicadora i periodista. Ha treballat com a redactora, productora i locutora a Catalunya Ràdio i SER Catalunya. També ha participat en projectes com «El forense» de 3Cat o entrevistant l'afició del FC Barcelona. [email protected] Luis López. Doctor en Psicologia, llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport i diplomat en Ciències Religioses. Ex professor de secundària. Director del Programa TREVA de Mindfulness a l'aula (www.programatreva.org). Escriptor de temes relacionats amb el mindfulness i la interioritat. [email protected] Joan Sala Cervós. Terapeuta especialitzat en l´educació somàtica i teràpies de reeducació i integració corporal. Cocreador del programa ATB ?Awareness Through the Body? basat en el ioga integral. Facilitador i promotor de l´educació integral amb més de trenta anys d´experiència com a terapeuta i com a educador. [email protected] Ignasi Salvatella Guilà. Mestre, pedagog i pare de dos fills i una filla, els seus grans mestres. Formador d´ATB i director del Dynamic Master en Mirada Holística Aplicada a l´Educació i la Vida. ?Fundador d´Educacio22.com, Infants i Joves del Tercer Mil·lenni i Educándonos en el Ahora. [email protected] Ramon M. Nogués. Doctor en Biologia. Fou professor d'Antropologia Biològica a la UAB. Ha estudiat l'evolució genètica humana, especialment la relativa al cervell. Ha participat en diversos seminaris interdisciplinaris amb psiquiatres i psicòlegs. També participa en diversos comitès de bioètica. [email protected] Júlia Serra. Graduada en Comunicació i Indústries Culturals (UB), màster en Estudis del Discurs (UPF), màster en Formació del Professorat (UB) i formada en metodologies integrades per a un aprenentatge holístic de les llengües (RYE). Grau en Llengua i literatura catalanes (UOC) en curs. Professora de llengua i literatura catalanes a l´ESO i batxillerat. [email protected] Josefina Carrera-Sabaté. Professora de fonètica i llengua oral al Departament de Filologia Catalana i Lingüística General (UB). Responsable del grup d´innovació docent FONCAT i de les guies de pronunciació del català. Codirectora d´Els sons del català. Treballa en sociofonètica i cognició corpòria per millorar la pronúncia i l´oralitat. [email protected] Albert Soler Llopart. Professor de literatura catalana medieval al Departament de Filologia Catalana i Lingüística General (UB). S'ha especialitzat en literatura catalana del segle xiii; sobretot, en Ramon Llull. Des de 2018 impulsa el programa d'innovació docent Aula de Literatura i Meditació del mateix departament. [email protected] Gemma Reguant Fosas. Professora de respiració, veu i expressió amb gairebé quaranta anys d´experiència. Des del 1989 ha fet recerca amb els sentits, la veu i la respiració. Ha publicat Olora i parlaràs millor, Respirar quadres©i M´inspiro-m´expresso©. [email protected] Encarna Romero Buiza. Doctora en Pedagogia per la UB, catedràtica de Llengua anglesa a secundària i mestra de primària. Professora de ioga i diplomada en tècniques de ioga, relaxaci&oacu

  • Verlag GRAO
  • Schriftsteller AA. VV.
  • ISBN13 9788419788740
  • ISBN10 8419788740
  • Gegenstandsart Buch
  • Buchseiten 158
  • Jahr der Ausgabe 2024
  • Sprache Katalanisch
  • Bindung Gebunden

Mehr Bücher von AA. VV.